[O1] Problem z wodą - chłodzenie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jemio
    Classic
    • 2009
    • 33

    [O1] Problem z wodą - chłodzenie silnika

    W pon. i tak będę w serwisie to zapytam czy mają jakiś pomysł, ale ja już wiem co odpowiedzą: "Ja nic nie słysze" :?
  • grejan
    Ambiente
    • 2008
    • 104

    #2
    [O1] Problem z wodą - chłodzenie silnika

    Zakupiłem octavie 2002r 1.9TDI z miesiąc temu i od samego początku mam taki problem. Mianowicie wylewa się woda ze zbiornika wyrównawczego jak się zagrzeje, potem znów jest tej wody mało i tak w kółko. Nie zawsze się to robi ale dość często i jest to uciążliwe. Zmieniłem korek ze zbiornika wyrównawczego i jest to samo. Może jest coś zapowietrzone wymieniali mi pasek rozrządu i wlali niby 5l wody czy nie za mało?. Dolewałem wody deminaralizowanej no ale czasem sięwyleje a jak ochłodnie silnik to znów jest jej za mało. co to może być?

    Komentarz

    • paf
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 3140

      #3
      grejan, a tam to powinien być chyba taki pomarańczowy płyn do obiegu chłodzącego (nie pamiętam jego symbolu) a nie woda :?: on jak sądzę ma inną charakterystykę cieplną i Twoje problemy mogą być tym spowodowane.

      [ Dodano: Pią 18 Kwi, 08 16:15 ]
      o to jest płyn G12
      powinno być go ZTCP poziom min przy zimnym silniku

      Komentarz

      • tomek
        L&K
        • 2005
        • 1078

        #4
        ale to jest normalne. Jak sie zagrzeje, to plyn zwieksza swoja objetosc. Poza tym zauwaz, ze jak odkrecasz na cieplym to syczy - uklad jest pod cisnieniem.

        Zrob dobry poziom na zimnym silniku, zakrec korek i nic nie ruszaj. Stan zawsze sprawdzaj na zimnym silniku
        O2FL RS | S2 | F2

        Komentarz

        • hubert78
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1576

          #5
          grejan, nie chciałbym Cię straszyć ale jak Wodę wpieprza w ilościach znacznych (czyli często na szafie miga tobię kontrolka od wody - znaczy że jest mniej niż powinno) i nigdzie nie widać że jest przeciek to uszczelka pod głowicą do wymiany niestety .

          Komentarz

          • Marcinisko
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 149

            #6
            grejan co rozumiesz pod pojęciem zagrzeje? Czy masz na myśli osiągnięcie normalnej temperatury pracy? W instalacjach chłodzenia obieg jest pod pewnym ciśnieniem, stąd temperatura osiągana może czasami być powyżej 100 stC- myślę tu o odparowaniu, nie poddaje pod osąd właściwości chłodzących. Ciecze oczywiście mają swoją rozszerzalność cieplną i układ chłodzący jest tak obliczony, aby pomieścił odpowiedni poziom w danym zakresie zmian temperaturowych. Fachowcem nie jestem, ale nie wydaje mi się, że woda destylowana jest zlym czynnikiem chłodzącym. Nie jest to oczywiście czynnik na okres zimowy.
            Jaką masz temperaturę cieczy chodzącej? Może masz za małe ciśnienie w układzie i ciecz Ci odparowuje. Może masz za duże cisnienie w układzie i wywala Ci ciecz.
            Jak koledzy napisali powyżej. Nie powinno sie odkręcać korka w zbiorniczku wyrównawczym gdy płyn jest nagrzany. To jest układ nadciśnieniowy i zawsze wtedy coś tam syknie i wyleci. Nie wiem czy ten korek ma funkcje zaworu upuszczającego w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia w instalacji. Może w obrębie korka masz pęknięty zbiorniczek?

            Komentarz

            • grejan
              Ambiente
              • 2008
              • 104

              #7
              Więc nigdy nie przekraczam temperatury powyzej 90 stopni. Wylewa sie faktycznie jak sie mocno zagrzeje ale temp nie przekracza 90. No i wylewaa sie przez korek zbiornika wyrownawczego. Faktycznie moze dolewalem wode jak juz bylo za malo i byl cieply czyli odkrecalem korek na cieplym silniku i zazwyczaj bylo syczenie i woda sie w zbiorniku pojawila czyli na moj rozsadek bylo za duze cisnienie wody.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratoRS
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                To sprawdz inaczej. Nalej do linii max plynu G12, pojezdzij kilka dni i rano na ZIMNYM silniku odkrec zbiorniczek i zobacz ile jest. Jak stan jest taki sam, to nie ma powodu do szukaniu dziury ... :twisted:
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • steelrat
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 405

                  #9
                  Na zimnym czy na goracym obietosc nie zwieksza sie na tyle zeby wylatywala korkiem takie objawy to klasyczne padniecie uszczelki pod glowica :evil:
                  Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

                  Komentarz

                  • grejan
                    Ambiente
                    • 2008
                    • 104

                    #10
                    Ale woda wydostaje sie z pod korka nie z pod glowicy a olej jest normalnie czarny a nie jakis tam mleczny itp. Czy jest mozliwe ze faktycznie uszczelka pod glowica jak to spawdzic?

                    Komentarz

                    • steelrat
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 405

                      #11
                      Z pod glowicy nigdy wody nie zobaczysz. Jedynie jezeli juz to powinno z rury wydechowej dawac wiecej bialych spalin. Olej nie musi byc mleczny bo sam piszesz woda uchodzi z wyrownawczego a nie znika gdzies tam :roll:
                      Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

                      Komentarz

                      • grejan
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 104

                        #12
                        A jak sprawdzić czy to głowica czy coś innego?

                        Komentarz

                        • steelrat
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 405

                          #13
                          Warsztat i srawdzic cisnienie w cylindrach. Swoja droga bez urazy powinno byc czuc jak dodajesz gazu ze jest troche slabszy i cos sie dzieje
                          Pieniądze szcześcia nie dają, ale pozwalają być wygodnie nieszcześliwym

                          Komentarz

                          • latar998
                            Drive
                            • 2007
                            • 76

                            #14
                            Uszczelka pod głowicą, na 98%.Wody nie będziesz miał w silniku, a jedyne co możesz mieć to olej w układzie chłodzenia.Zależy w którym miejscu uszczelka padła.

                            Komentarz

                            • grejan
                              Ambiente
                              • 2008
                              • 104

                              #15
                              Ale oleju nie ubywa i raczej nie zauwazylem go w zbiorniku wyrownawczym. Czasem bywa tak ze nie mam torbodoladowania ale nie wiem czy to moze miec znaczenie.

                              [ Dodano: Sob 19 Kwi, 08 20:54 ]
                              Zauważyłem że jest dosyć mokro pod wykładzinami kierowcy i to tak powaznie mokro. Mam gumową wykładzinę dlatego nie było widać ale dziwny zapach był no i jak podniosłem to dywan mokry jak cholera. Skąd ta woda.

                              Komentarz

                              • hubert78
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1576

                                #16
                                grejan, z nagrzewnicy albo z przewodów doprowadzających płyn do nagrzewnicy.

                                Komentarz

                                • Marcinisko
                                  Ambiente
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 149

                                  #17
                                  Jeżeli to jest uszczelka pod głowicą to do układu chlodzenia mogą dostawać się spaliny (gaz), które w konsekwencji prowadzą do wzrostu ciśnienia. Nie doszukiwał bym się oleju w systemie chłodzącym, a raczej wody w oleju. Jak silnik jest nagrzany i go wyłączasz to ciśnienie oleju spada-zanika, a lekkie nadciśnienie wody pozostaje do czasu schłodzenia czynnika w instalacji. Spróbuj zobaczyć czy nie zwieksza Ci się poziom oleju i czy pod korkiem wlewu oleju nie ma nadmiernie białego osadu. Pewna ilość jest dopuszczalna z powodu wilgoci w powietrzu.

                                  Jeżeli odkręcasz korek i temperatura wody osiągneła temperaturę pracy to raczej zawsze powinno syknąć. Zakręcasz zbiorniczek w ktorym do połowy znajduje się powietrze. Jeżeli woda się podgrzeje to temperatura powietrza też wzrośnie, co jest równoznaczne ze wzrostem ciśnienia.

                                  Proponuje uzupełnić wodę na zimnym silniku do stanu pomiędzy min i max. Zakręcić korek i obserwować zmniane ale tylko na zimnym silniku. Nie odkręcać korka. To wykluczy prawdopodobieństwo wylotu wody w momencie odkrecania gdy silnik jest nagrzany.

                                  Druga sprawa to na włączonym i nagrzanym silniku odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i obserwuj czy nie bąbluje-czy nie wydostają się spaliny.

                                  Nadmierny wzrost ciśnienia może również szukać ujścia w nagrzewnicy :-(

                                  Komentarz

                                  • grejan
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 104

                                    #18
                                    Jak się do tych przewodów dostać z nagrzewnicy czy trzeba odkrecac cos itp? I czy może być to powód że wylewa woda z zbiornika bo zaczynam zle myslec ze to glowica?

                                    Komentarz

                                    • hubert78
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1576

                                      #19
                                      Jak się do tych przewodów dostać z nagrzewnicy czy trzeba odkrecac cos itp?
                                      Dostaniesz się poprzez zdemontowanie schowka od strony pasażera - poszukaj trochę na forum było o tym kilka razy

                                      I czy może być to powód że wylewa woda z zbiornika bo zaczynam zle myslec ze to glowica?
                                      jeśli wywala przez zbiornik powinienieś widzieć ostre bomblowanie po dodaniu gazu

                                      Komentarz

                                      • grejan
                                        Ambiente
                                        • 2008
                                        • 104

                                        #20
                                        Woda zbierała sie pod dywanikami z pod przedniej szyby są doprowadzane przewody elektryczne i tam jest platikowa uszczelka i przez to sie lalo do srodka.

                                        Komentarz

                                        • latar998
                                          Drive
                                          • 2007
                                          • 76

                                          #21
                                          grejan, jedź do mechanika, sprawdzi ci sprężanie lub sondą czy masz spaliny w zbiorniku wyrównawczym

                                          Komentarz

                                          • grejan
                                            Ambiente
                                            • 2008
                                            • 104

                                            #22
                                            Woda bąbelkuje w zbiorniku wyrównawczym i robi się biała piana i rośnie poziom jak jest nagrzany i odkręce korek na rozruchu a jak zakręce to poziom się obniża. Raczej w układzie oleju nie ma wody olej jest czarny i nagaru raczej tez nie ma. Zna ktoś dobry warsztat mechaniczny który by mnbie nie naciągnął i zdiagnozował i naprawił za rozsądną cene. Wymieniłem 2 tyg. temu rozrząd kosztowało mnie to 1300zł z wszystkim pasek rolki pompa woda chlodzenia no i napelnienie klimy. Wiec juz sie troche wykosztowalem. A teraz znow ten pasek sciagac i nie wiem czy zakladac nowy itp.?

                                            Komentarz

                                            • tomek
                                              L&K
                                              • 2005
                                              • 1078

                                              #23
                                              grejan, cos mi sie wydaje ze przekombinowywujesz. Tak jak to juz bylo powiedziane, zalej do odpowiedniego poziomu wody destylowanej na zimnym silniku i sprawdz po paru dniach, czy ten poziom sie zmienia. Najlepiej zrob to rano, aby silnik byl kompletnie wystudziony. Sam mowisz, ze olej jest ok, plyn bez oleju, nagaru pod korkiem nie ma, a woda w srodku to przez jakas uszczelke. Wg mnie wszytko masz w porzadku, wiec zanim zaczniesz rozbebeszac samochod i tracic kase na mechanikow, wykonaj kontrole poziomu cieczy chlodzacej na zimnym silniku.
                                              O2FL RS | S2 | F2

                                              Komentarz

                                              • grejan
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 104

                                                #24
                                                Hm, a co ty myślisz że co bawię się na tym forum. Skoro codzien musze dolewac z 0,5 l wody tzn ze ucieka i czy wlewam na zimnym czy na goracym robi sie to samo. Wylewa przez zbiornik. I nic nie kombinuję piszę obiawy i tyle.

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratoRS
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  grejan, Ale codziennie dolewasz, bo:

                                                  a) po odkreceniu korka wybija woda
                                                  b) rano na zimnym silniku zbiornik jest pusty
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...